12. april 2010

Dinas Himmelske Mudcake

For den som vil ha god kake på 3 minutter!

Jeg innså nå at jeg faktisk har glemt å legge inn oppskriften på mugcake som jeg lovet for noen uker siden. Vel, her kommer sjokoladedigg gjort på 1-2-3!

1 stor kopp
4 ss mel
4 ss sukker
1,5 ss kakao
3 ss smeltet smør 
3 ss melk 
1 ts bakepulver 

Bland alt sammen i en smørje, dette kan ikke gjøres feil! (Alt skal i koppen, den skal ikke knuses;)! Tips: ha oppi en rute sjokolade - da blir det virkelig bra! Så setter du hele koppen inn i mikrobølgeovnen og setter på maks styrke i 1-2 minutter. Jeg liker den når den er grøtete og ikke helt kake, så har den aldri mer enn ett minutt:) 
Det er også veldig godt sammen med litt is, da blir ikke smaken så kraftig..;)


Håper det smaker!

2 kommentarer:

  1. OJ!Dette må være noe for meg-jeg elsker sånn klissesjokoladegreier;D
    Finfin blogg har du også!

    SvarSlett
  2. Dette prøvde jeg, og det var veldig godt og raskt å lage :D

    SvarSlett