15. april 2010

Avispapirperlesmykke

A
To nye ting idag faktisk! Jeg har blitt med på ABC i ord og bilder. Greia er at jeg hver torsdag skal skrive et innlegg som handler om en bokstav i alfabetet, så idag starter jeg på A og om 29 uker slutter jeg med Å.


I den anledning tenkte jeg det kanskje var en idé og finne tilbake kommentarknappen, som jeg på en eller annen måte klarte å fjerne. Så nå er det lov å kommentere folkens, men selvfølgelig også lov å trykke på "Nice" hvis man ikke har noen ord man vil putte inn;) Så da kan det hende det blir litt mer action her inne, og jeg vet ikke hvor bra det er, med tentamen og eksamen i møte - men vi får se!
Som sagt har jeg jo fått meg nytt kamera, og da fant jeg ut at det var på tide med noen oppgraderinger på bilde på ett av innleggene mine, nemlig Avissmykke - der trengs det virkelig et nytt bilde! Så da tar jeg like gjerne hele sulamitten en gang til. 

Som mange ganger nevnt er jeg veldig fan av Pickles, og der har de en oppskrift på et smykke laget av papir og treperler. Jeg valgte heller å lage det av avispapir - miljøvennlig, røft og annerledes. 
Dette trenger du:
Gårsdagens avis ;)
Saks
Sugerør
Lim
Dette gjør du:
- Klipp lange remser av avisa. 
Bredden blir størrelsen til perla og de bør være trekantforma sånn at det bygger seg opp mot en spiss i toppen;)
- Lim den ene siden
- Snurr den limte siden inntil sugerøret, vent litt så limet tørker sånn halvveis, og dra den av.
- Du har en perle!
- Lag mange, mange og tre dem på en snor:) 
Lyst å være med, eller lese andres bidrag? Trykk her

11 kommentarer:

  1. Heisann!

    Setter pris på fine, enkle ideer til skapende aktiviteter. Smykket ble virkelig et sjarmerende kunstverk.Billig og miljøvennlig i tillegg.Supert ;:OD)
    Ha en fin ukeslutt

    SvarSlett
  2. Så kreativt och ett så fint inlägg:)
    Ha en riktigt trevlig helg!

    SvarSlett
  3. Blir imponert over kreativiteten!!

    SvarSlett
  4. Så stilig og kreativt.. Det er sånt jeg kunne gjort for 10 år siden, sittet og bare lekt meg, men i dag har jeg ikke tid.. Får satse på eldre dager når det ikke er så travelt lenger :)

    SvarSlett
  5. Velkommen til ABC i ord og bilder:)
    Så spennende med nye blogger!! Vi henter jo inspirasjon fra hverandre og da er det fint med slike innspill som dette!! Kreativt og flott!!
    Petunia

    SvarSlett
  6. Avispapirperlesmykke! Den havde jeg ikke set komme! Fint og originalt indlæg.

    SvarSlett
  7. Så kreativt! Og smykket ble skikkelig stilig, godt jobbet :)

    SvarSlett
  8. Artig lesing dette her. Når du skriver "Nice", tenker heg på en by i Frankrike.
    Joda, har vært der noen ganger, men så da?

    Beklager, mitt første innlegg til ABC3 tok så lang tid, men du er herved invitert på en reise eller to

    SvarSlett
  9. endelig kan man si noe til deg:) Bra innlegg søstern!!! Gleder meg til flere kreativiteter fra deg!!! *mos*

    SvarSlett