27. februar 2010

Hjertepizza 1-2-3

Nå er det visst lenge siden sist og jeg er hjemme på vinterferie, det er herlig! 
Min kjære Øystein kom på besøk forrige uke, så jeg satt på med han hjem. En kveld lagde vi oss Pizza, med hjerteform - haha! Oppskriften er fantastisk lett, med bakepulver istedet for gjær - så det går kjempe fort! Jeg fant den i en fantastisk kokebok jeg fikk av Ida&Paul en eller annen gang. Gyldendals store kokebok:
Oppskriften er som følgende:
3,5 dl mel
1,5 ts bakepulver
0,5 ts salt
50 gram smør
1,5 dl melk
Bland sammen mel, bakepulver og salt - smudre smøret sammen med blandingen og elt tilslutt inn melken til deigen blir smidig.
Kjevle ut deigen - i hjerteform om du vil, fyll på alt av kjøtt og ost og grønnsaker du vil. Som du ser på bildet er noen av oss mer glad i tomat og rødløk enn andre, så smaken er som baken;D  Stek den i ca 15 minutter ved 225 grader. 
Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar