8. juli 2010

MINISYMASKIN

Tiden flyr nå om sommeren, og det er allerede tid for M i ABC! Idag skal jeg vise dere en genial liten sak som mamma og jeg fant ute på markedet da vi var på en høsttur til Filippinene for et par år siden. Vi betalte nok ikke mer enn en tier for den, så noe særlig kvalitet skal vi nok ikke forvente!
Du trykker altså  bare den øverste delen ned, og du har et rett sting. Jeg skal ikke skryte på den å være veldig brukervennlig, men den er uansett utrolig kul synes jeg! Greit hvis du skal fikse en liten ting, og ikke gidder å finne frem den store symaskina og ikke trenger at sømmen skal være perfekt - det må sies. Det er jo ganske umulig å se på bildet hvor stor den er, men jeg kan si at den passer fint inn i hånden min. Skal se om jeg får tatt bilde av det imorgen, men nå er det tid for å sove.. :)
God natt alle sammen!

Dette var ukas bidrag på ABC, trykk her for å bli med!

10 kommentarer:

  1. Smart liten sak, og et godt bilde av dagens bokstav. Minihendig og merksnodig. :)

    SvarSlett
  2. Vilken söt liten symaskin!
    Trevlig helg!

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Elsker slike hendige små maskiner man kan bruke til alskens underlige oppgaver. (Ikke at det å sy er så underlig, men...) Som du selv skriver, er sikkert ikke bruksverdien like stor som kulhetsverdien - så hvem bryr seg...

    Deilig sommer!

    SvarSlett
  4. Hahaha, utroligt!!!! Og så passer den vel næsten ned i en hvilken som helst dametaske :-))

    SvarSlett
  5. Haha, vilken rolig pryl. Det ser ut som en häftapparat. Fast här "häftar" man i tyg i stället för papper.

    SvarSlett
  6. Heisann!
    En sånn minisymaskin hadde vært greit å ha med på reise. Heldigvis er det som regel bare en knapp som skal sys i, men dog - en dag ville den sikkert komme til nytte ;:OD)

    SvarSlett
  7. Den ligner nærmest en lille hæftemaskine. Man kan faktisk godt foretage nødtørftige tøjreparationer med en hæftemaskine, men dette er utvivlsomt bedre!

    SvarSlett
  8. Sånne har jeg set før, men er som du også nevner, ikke av verdens beste kvalitet!
    Men ideen er jo god da!

    SvarSlett
  9. ha ha.. det er en smart lille sag, selv om man nok ikke skal sy de helt store rober med den :-)

    SvarSlett
  10. Akkurat en slik symaskin man trenger på sommerferie - for å fixe det mest nødtørftige..

    PS. Akkurat kommet tilbake etter 16 timers reise fra Tyrkia

    SvarSlett